A Als er één zekerheid is binnen het marketinglandschap, dan is het wel dat het belangrijk is dat je als bedrijf je verhaal kunt doen en (potentiële) klanten weten wat een bedrijf doet. Dit is waar content creation om de hoek komt kijken. Content creation is de overkoepelende term voor de productie van zowel grafische als tekstuele elementen. Hierbij kunt u denken aan bijvoorbeeld een magazine, brochure, nieuwsbrief, video of een online blog. En wat zijn de voordelen van content creation? 82% van de B2C bedrijven zien content creation als de sleutel tot hun marketingsucces en ruim 70% van degenen die B2B-aankopen doen lezen op regelmatige basis blogs. Dus wat is content creation precies?

Hoe werkt Content Creation?

Content creation is dus een heel brede term waar veel dingen onder vallen. Het artikel dat u op dit moment leest is één van de vele voorbeelden van content creation. Het doel van content creation is aan de ene kant om ervoor te zorgen dat uw (potentiële) klanten goed op de hoogte zijn van wat u als bedrijf doet. Uiteraard, een goede omschrijving van uw producten en/of diensten en een heldere Over-Ons-pagina is ook belangrijk, maar de ervaring leert dat (potentiële) klanten meer willen dan alleen dit. Ze willen van u als expert de ins & outs horen over wat u doet en wat er omgaat in uw sector. En dit loont ook. 72% van de bedrijven die content creation doet geeft aan dat dit heeft geleid tot meer omzet, wat ook niet vreemd is als je onthoudt dat 77% van alle internetgebruikers blogs leest.

 

 

Aan de andere kant zorgt content creation er niet alleen voor dat degenen die op uw website komen een prettigere ervaring hebben, het zorgt er ook voor dat méér mensen op uw website komen. Uit marktonderzoek is gebleken dat bedrijven die content creation doen 126% meer websiteverkeer ervaren dan bedrijven die dit niet doen. Hoe dit werkt is dat het algoritme van zoekmachines als Google en Bing hun zoekresultaten bepalen aan de hand van een aantal factoren. Eentje daarvan is hoe actief uw website is en een andere is of uw website aansluit bij de zoekterm. Met bijvoorbeeld een online blog voldoet u per definitie aan het eerste criterium. Het tweede criterium is iets lastiger. Als u bijvoorbeeld een reparatie service aanbiedt voor telefoons, dan kan het lonen om ervoor te zorgen dat u d.m.v. content creation een term als “telefoon reparatie” vaker op uw website terug laat komen. Dit doen staat in het marketinglandschap beter bekend als Search Engine Optimization (SEO), waar wij u in een ander artikel graag meer over vertellen. Hierdoor laat Google u eerder zien aan mensen die zoeken op de term “telefoon reparatie”. Dit effect is ook nog eens zelfversterkend. Hoe meer mensen die (via deze zoekopdracht) op uw website komen, hoe sneller u getoond zult worden in de zoekresultaten. Het mes snijdt dus aan twee kanten. Bovendien werkt content creation ideaal samen met andere marketingstrategieën, zoals bijvoorbeeld Google Ads en kan het bijdragen aan een hogere advertentie ranking en dus een lage Cost Per Click (CPC). Content creation leent zichzelf ook nog eens heel erg voor verspreiding op social media en kan daarmee perfect aansluiten bij uw huidige social media marketingstrategie.

De kansen van Content Creation

Content creation kan u als bedrijf dus op verschillende manieren helpen. Aan de ene kant zorgt het ervoor dat degenen die op uw website komen een prettigere ervaring hebben en aan de andere kant zorgt het d.m.v. SEO ervoor dat meer mensen op uw website komen. Daarnaast werkt content creation ook nog eens perfect samen met andere marketingstrategieën. Goede content creëren is echter een lastige en tijdrovende taak. Als ondernemer bent u vaak al druk genoeg met het runnen van uw business en dan schiet het periodiek plaatsen van content er gauw bij in. En dit is niet vreemd. Voor deze ondernemers echter is Calliope Creations er. Door het outsourcen van uw content creation kunt u nog steeds profiteren van de voordelen van content creation zonder de lasten ervan te dragen. Met jaren ervaring in het vak hebben wij ook al een divers aantal van bedrijven hierbij mogen helpen, waaronder een gerenommeerde vermogensbeheerder en een webshop van telefoons en telefoon reparaties. Ons team van schrijvers zijn bovendien getraind in het gebruiken en toepassen van SEO en hoeft u zich nooit meer zorgen te maken over grammatica of taalgebruik. Wij zorgen ervoor dat uw content altijd de goede toon aansnijdt. Wilt u weten wat wat uw huidige SEO score is en waar nog kansen voor u liggen? U kunt op onze website een gratis analyse aanvragen. Ons team van schrijvers staat voor u klaar. Calliope Creations Accelerates Your Commerce!

Auteur

Michel Busstra

Mede-oprichter van Calliope Creations. Na jarenlang zelf content creator te zijn geweest in het financiële hart van Nederland, helpt hij nu bedrijven meer klanten en meer omzet te genereren door middel van doelgerichte content, winstgevende Google Ads campagnes en converterende websites.